Photoshop

Hej! Hade ju lovat mig själv att lära mig lite mera bildredigering, så ikväll satte jag hörlurarna i öronen (eftersom jag inte har några högtalare till datorn ännu) och tittade på Youtube, DIY Photoshop videor. Photoshop är lite som en djungel för mig. Det finns så många olika knappar och flikar och saker man kan göra! Men med lite hjälp på traven av filmerna så fick jag väl till 2 par hyffsade bilder. Före man lär sig, så tar allt så mycket tid. Men övning ger färdighet. Det gäller att inte ge upp förrän man är nöjd... eller som idag; lärt sig något nytt!



 En suddig bakgrund. Länge har jag velat lära mig hur man får en suddigare bakgrund, men lämnar förgrunden orörd. Hemligheten var ganska många olika lager, markera och klipp ut hästen och fyll bakgrunden med oskärpa. Det tog ganska länge att klura ut detta. Helt nöjd med slutresultatet är jag inte! Men bestämde mig sedan att jag nog får vara lite nöjd eftersom det är första avancerade redigering jag gör. 


Bookeh effekter! Denhär redigeringen var mycket enklare, och roligare. kanske för att jag har använt penslarna i photoshop ganska mycket tidigare. och man kunde lite freestyla hur man ville ha det. 

Pirayan var en väldigt nöjd fotomodell idag! Stod mest med öronen framåt och väntade på att få mat! 

Kommentarer

Populära inlägg