Snöoväder

Hej. Som rubriken säger så är det snöoväder här i Esse. Vad kan vara bättre än det på en ledig dag! En orsak till att gå runt i morgonrock hela dagen, dricka te med favorit mjukssockorna, titta på en ny TV-serie och redigera bilder...? Det är i allafall vad jag gör... MEN, Hur skönt det än låter, så lever man ju i den riktiga världen också, var man har en häst. Så dit har jag också varit en liten sväng... Kollat läget och bytt ut täcket. En sådanhär dag, skulle det vara skönt att kunna ta in hästen på tork... Men de har ju sitt vindskydd, så de väljer ju själv om de vill vara ute eller inne. 

Hittade några oredigerade och opublicerade bilder från 2 vintrar sen. Då meciliah bara var en liten häst. :) Lite nostalgi tripp bakåt. :)

Sen kunde jag inte hålla mig från att titta på lite bilder av Pirayan som väääldigt liten... Ganska häftigt att man ändå fått ha dem från små. Allt de kan, och allt de lärt sig. Det har jag åstakommit. Men också allt som gått fel och alla ovanor, det är också på mig... Ganska stort ansvar att ha en unghäst. De blir va man gör dem till. Pirayan har verkligen inte varit den enklaste, snarare en av de svåra. Men ändå enkel på sitt sätt. Han tar allt med en klackspark, tycker om att lära sig nya saker, har cool attityd... 

Och vem hade kunnat tro att han skulle bli så fin att se på som han är idag. 







Och här är de nyredigerade bilderna :) 







Kommentarer

  1. Oj hjälp vad söt han var :)

    SvaraRadera
  2. Vad har du för kamera? Du har jättefina bilder! Älskar din blogg! ☺❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. bilderna är tagna med en canon eos 50d :) tack, va roligt att hra :)

      Radera
  3. Va använder du fö kamera o redigerings program? ☺Jättefina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. canon eos 50d och redigerar på pixlr.com Tack tack :)

      Radera
  4. Alltså gud va söt han e på första bilden! <3 :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg