Juli till December 2016

Mesta dels blev kameran använd då det var hästrelaterat... Eller kanske jag skulle säga; Syrrans kamera! 



JULI... Troligen en av de bästa månaderna på hela året. massor av timmar spenderades i hagen med nykomligen. Marylin. man glömmer hur liten och rädd hon var. 




AUGUSTI: Troligen en av årets mest händelserika månad... Häst och mera häst tror jag att jag skulle beskriva den månaden med. Hade en hel del fotograferingar och tillbringade säkert många kvällar på volleyboll planen.



SEPTEMBER: Också en hel massa häst. Fotograferingar och annat. Var också en sväng till Alta i Norge. 



OKTOBER: Ny kamera och nya objektiv, ny dator och ny inspiration. Hade här också en hel del fotande på hästfronten. Pirayan var väldigt energisk och vi jobbade ganska mycket löst. 


NOVEMBER: Lite lugnare månad. jag var förkyld precis hela månaden, så jag gick mest runt och var trött. En sväng till Nådjärv iallfall och gå på isen. Ny katt in the house... Eller kanske minken eller råttan som vi kallar henne så snällt. Konstigare katt får man leta efter, men hon har charmat oss alla och varje gång man får en liten gnutta kärlek tillbaka från henne så känns det som en seger. 


DECEMBER: Hittade ett Cavamore åt Pirayan som jag sökt efter i flera år till ett lämpligt pris. Äntligen fick vi ett. Hade en sagolik förlovningsfotografering med perfekt väder och vi njöt av vintern och julen och all choklad.  

För att sammanfatta 2016 så har det varit ett händelserikt år, mycket nytt, nya förändringar, stora framsteg med Pirayan men också ett par bakslag. Nya utmaningar eftersom jag startade eget. Resorna jag gjort så lämnar minnen. Jag hann vara till både Sverige, Norge, Ryssland, USA, Canada och lite små resor i Finland. Pirayan har jag orkat med riktigt bra, tacksam att jag har en fodervärd som har honom 2 dagar i veckan så kan jag fokusera på de andra intressen och företaget mellan arbetet. 

Kommentarer

Populära inlägg