2016 - Januari till Juni


Vad jag minns från Januari är inte särskillt mycket. Kallt väder, ispromenader och ett par svängar till Stall NH. Pirayan gick ju i Esse, med de 3 andra hästarna. Jag hade hand om dem varannan vecka, så ganska mycket tid gick åt hästarna. Pirayan och jag red mest i terräng. Hela vintern var jag också sjuk från och till. Förkylning efter förkylning. 

Nu sker ett hopp från januari till April 2016 - Tror inte jag hfotograferade allas den perioden! Vilket gör mig lite fundersam. För jag är ganska säker att jag hade med kameran då vi var till Östra Finland på vintermsemester... 

APRIL 2016
Att dömma av bilderna så spenderades mycket tid vid fäboda. Där trivs man som bäst. och en hel del tid med Alvin blev det också. 



maj 2016 förjänar 8 bilder. Försommaren är en av de bästa årstiderna. Jag älskar att se hur allt blir grönt igen, träden knoppas, maskrosorna som blommar och solen som värmer. Maj är alltid en bra månad. hade en hel del fotograferingar, spenderade mycket tid ute i naturen. Hade finbesök från USA. Ganska mycket häst den månaden också. Pirayan hade flyttat tillbaka till Stall NH! 


halva Junimånad spenderades hemma i Finland, hade en hel del fotograferingar och var ute länge om kvällarna. Främmande från Sverige hade vi också. Upptäckte också Pirilö Grossn. Pirayan var nöjd och glad, men lite slö i ridningen! 

Vår resa till USA/Canada var helt awesome. Vi hade lyxen att låna bil och sova hos kompisar. Åka på roadtrip, se vildhästar, besöka x-antal vattenfall, lära känna nya människor, äta megastora morgonmål, och en av de bästa sakerna av allt; hiking. Finns inget bättre att gå uppför ett berg och njuta av utsikten, äta smörgåsar med jordnötssmör och sylt! 



HALVÅRS RESUMÉ... 

Kommentarer

Populära inlägg