Före/efter

Hejsan! Tänkte dela med mig lite av hur jag brukar redigera mina bilder. Eftersom jag fotar i RAW-format så är bilderna ganska grå som oredigerade/råa. Då man fotar i RAW-format så brukar man redigera dem i lightroom. Vilket jag också har börjat göra, jag lär mig sådär sakta men säkert hur jag skall redigera där. I lightroom kan jag ändra på färgerna, och välja vilka färger jag vill tona fram mera och vilka jag vill tona ner. Väldigt behändigt! 

Sen om jag vill ta bort någon störande elledning i bakgrunden/hus eller bil så fortsätter jag i Photoshop. Jag är väldigt GRÖN inom redigering ännu, så jag gör bara de enkla sakerna. Delar med mig av en bild här nedanför på ett exempel hur jag kan ändra på dem på ett enkelt sätt! Såklart har redigeringen flera missar och kunde göras ännu bättre. Men med tanke på hur okänd jag är med att redigera bort sådana saker så får den vara OK!   


Kommentarer

Populära inlägg