Pirayan

Han mår bra om han får säga det själv. Livet leker och man kan inte ha det bättre. Denhär hästen alltså, så mycket egna idéer och funderingar om hur allt skall lösas. Envis som en gammal get och lika känslig som en arab skall vara, ändå med en vilja av stål och ännu till på köpet en vinnarskalle. 

Just nu har i fokucerat mycket på frihetsdressyren eftersom jag inte klarat av att rida pga min rygg, han har blivit jätteduktig och mera hörsam på mina signaler, men vi jobbar på koncentrationen. Små stunder går det rikigt bra, sen hittar han på något roligare på egen hand. 

Ridningen har varit på paus som sagt, igår börja vi igen, resulterade i att jag flög av. I bocksprång, igen! Suck. Mitt eget fel, såklart kom jag på den briljanta idéen att vi skulle rida barbacka, i alla gångarter. Så fort jag spänner mig, det minsta i galoppfattningen, så blir det bockgalopp. Pirayans specialitet. Hur mycket vi än har denhär disskusionen så om jag inte är avslappnad och tänker framåt så går det inte. Galoppera kan han. Om jag är avslappnad. 




Kommentarer

Populära inlägg