Photoshop

 Hej. Ibland funderar man varför man inte gjort saker tidigare. Som t.ex. fixat photoshop, alla fotografer borde ju ha det... Eller? Alla utom jag. Men nu har jag det, äntligen! Vilket gör allt så mycket enklare. Förrut har jag redigerat på nätet, pixlr.com. Vilket jag har varit nöjd med, men såklart har jag saknat vissa funktioner. Nu då jag börjat redigera i photoshop, så är det som att börja från början igen. men man lär ju sig. Hittills är jag väldigt nöjd.

Fotografer emellan så skall jag börja med RAW-bilder + lightroom oxå, det ska vara bra har jag hört. Tyvärr behöver jag lära mig, läsa på mera först innan jag börjar på riktigt. Har en tendens att göra utan att veta hur ibland. Oftast blir det så mycket bättre om man först tar reda på hur och varför. 

Bildredigeringarna fortsätter... Sabina och Bea är först i tur. Sabina var så fint uppklädd i hatt, boots och "chaps".  Bjuder på en bild eftersom Sabina har lovat att jag får publicera dem! Flera bilder skall ni få se senare någon dag! 




Kommentarer

Populära inlägg