... Min kycklingar frös

Hej på er! I min värld existerar inte min blogg så ofta. Ibland får jag någon påminnelse av någon; att du bloggar aldrig mer - har du glömt bort bloggen - din blogg är död - blogga mera - varför bloggar du inte osv. Orsaken till bloggtorkan är att jag för tillfället inte har någon kamera. Lånar min lillasysters nu som då för att tillfredsställa mitt kreativa behov. Visst, jag saknar att fotografera alla vardagliga ting, speciellt hästarna, och årstiderna! Men nuförtiden finns ju telefonkameran också, och det är väldigt bra! Min instagram innehåller allt från hästar, till natur till allt däremellan. Men inget går uppemot att fotografera med systemkameran. Bilderna blir mycket bättre, man kan ställa skärpan och fånga bilderna på ett helt annat sätt. Mitt enda nyårslöfte, var att fotografera mera! kanske det är på tiden att jag gör det, det är ändå snart april! 

Hur som haver, igår fick jag vårtecken-tema av en kär svägerska som skulle ligga uppe på bloggen idag! Så here we go. Tyvärr vaknade jag till en vit vintervärld än en gång i vår... Det här är dagens vårtecken! 

 1. Mamma har pysslat och flyttat om saker hela gårdagen, då vet man att våren är på kommande. man vill ha in nytt, bort med det gamla, man vill ha förändring. Önskade vita  gardiner med dansande gula kycklingar, men tyvärr fanns inte sådana att köpa i år. Men dansande kycklingar på hjulkronan i vardagsrummet; det gick att fixa. 

 2. Äntligen Crocs väder. Crocs går att använda året om, förrutom när det är snö eller väldigt mycket lera. Har officiellt inlett crocs-är-tillåtet nu. 

3. De frös, så jag tog in dem igen! De vill ha varmare väder, precis som jag! 

Kommentarer

Populära inlägg