Washington State

Hej på er! Här på bloggen har det ekat tomt ett par månader... men vi skall se om det blir ändring på det nu, nu då jag är hemma igen! Resan och hela vår semester har varit riktigt toppen bra! Nu är jag tillbaka till vardagen och jobbet igen! Riktigt skönt att få lite rutiner och sånt. Jag skall försöka göra en grundlig redovisning av våran resa i flera inlägg. Men nu börjar jag med att visa några bilder från Washington State i USA eftersom dehär bilderna fanns på min telefon som jag håller på att rensa. 

Silwer Star
Dethär var ett av "måsten" i Washington. Marlene och Johanna som jag reste med hade varit hit ifjol, och jag kände att jag ville göra denhär "hikingen" jag oxå. Det var defintivt värt att kämpa i flera timmar för att se denhär utsikten, sätta sig ner, njuta och äta! 



The Ocean
En söndag efter kyrkan åkte vi ner till havet. Lite annat än fäboda var det ju minsann. Blåsigt och kallt. Väldigt upplivande, bra för knopp och kropp. Vi gick runt och lekte i vågorna, plockade snäckor och åt god mat. 

Beacon Rock
En väldigt stor sten, ungefär som lostein i Purmo. haha. Eller så int. Men bra utsikt hade man uppifrån iallafall. 

Multnomah falls
Tror det är det finaste vattenfallet jag sett någonsin. Väldigt tjusigt. Vi gick högst upp till toppen också, men det är defintivt häftigare nerifrån. 


Dog Mountain
Ett annat berg vi "hikade" Tyngsta hikingen, vi gick bara uppåt, uppåt uppåt i ca. 3h. Den sista biten blåste det riktigt mycket, väl högst upp så kunde man inte riktigt njuta av utsikten heller. Utan man ville helst söka efter lä, för att komma undan vinden. Men vackert, det ar det ju! 


Kommentarer

Populära inlägg