Vad händer med Pirayan ?


Fick en fråga vad som kommer att hända med Pirayan sålänge jag är borta!

 Så.... Egentligen var det meningen att jag skulle hyra ut honom ett år, för att spara pengar och för att fukusera på jobbet och att förtjäna så mycket pengar som möjligt förrän jag far iväg. Men tyvärr hittade jag ingen fodervärd efter flera månader av sökande, så jag fick tänka om. Så nu står han på samma ställe som han har varit sen November -14. han går med 2 valacker och trivs som fisken i vattnet. och ingen är mera lättad än jag. Borta är alla hingsthormoner och han är inte alls stressad mera. 


Min stora syster Annelie, skall rida honom. Och 3 andra hästvana vuxna skall ha hand om honom. Det känns tryggt, men på samma gång lite svårt att lämna över allt till andra. Man är ju van att göra på ett visst sätt, och det är mest jag som hanterat Pirayan och vet hur han funkar. Men på samma gång så är det bra för mig att ha en paus från honom, och jag vet och litar på de som ska ha hand om honom medan jag är borta. Det skall vara riktigt intressant att få se hur mycket han gått framåt de månader som jag inte är hemma och kan göra något med honom själv. 


Vill ni följa hans utveckling och annat så kan ni följa syrrans blogg, hon är mera aktiv att skriva om vardagliga saker än jag. och sen när jag inte är hemma, så kan jag tänka mig att hon kommer att vara ännu aktivare med Pirayan. 

Kommentarer

Populära inlägg