Isbjörn



Hej! Det går länge mellan uppdateringarna här... Men nu tänkte jag skriva lite om Pirayan. Som de flesta vet så har han flyttat bort från Stall NH, nu går han med två andra hästar här i Esse och trivs som fisken i vattnet. Man märker att han skall vara på ett litet ställe, med samma hästar hela tiden och samma rutiner varje dag. Han har inte visat sitt hingstbeteende på hela tiden han varit här, och han är mycket lugnare och harmonisk än tidigare.

 Ridningen går också framåt, investerade i en Westernsadel förra månaden. Så nu är vi ut på lugna, långa skritt-trav rundor mellan varven. Har inte bråttom att börja "utbilda" utan vi trivs båda två bra med våra terrängrundor, som vi varvar med annan träning ss. NH, lite trickträning och på senaste tiden har jag försökt göra lite akademsik för att mjuka upp honom

Och fortfarande söker jag någon som kan ha hand om/rida lite på honom då jag är borta (april-juli) . Du behöver ha erfarenhet av unghästar, gärna intresserad av NH-träning och helst skulle du få börja komma redan nu och "sköta" honom så jag ser att ni trivs ihop före jag far . 

Kommentarer

Populära inlägg