Eugmo vandringsled - Chasing fog


Hej på er! Här ute på landet gör jag allt förrutom bloggar! ;) Men ni är flitiga att titta in hit iallafall i hopp om att ett nytt inlägg ska ha dykt upp! Och det gör mig glad! Dessutom hade Antonia (länk)  länkat mig på sin blogg, så besöks antalet har varit högre än vanligt nu! Nåjaa, hur som helst så tänkte jag att det är dags att jag tar mig i kragen och skriver ihop ett inägg åt er sålänge jag dricker mitt kaffe (som dessutom är kallt)! 

De senaste dagarna har jag promenerat jättemycket, det började med en bild på instagram, någon som hade promenerat nästan 30km. Häftigt tänkte jag, det vill jag också göra! Så berättade jag för mina kompisar om min halvgalna tanke... och de var med på noterna! Och sen dess har vi promenerat. Kaffe i ryggsäcken, bra skor på fötterna och det bästa sällskapet så kan man nästan gå hur långt som helst och var som helst. Första rundan blev 25km, och igår var vi på Eugmovandringsled. Där emellan har jag varit ute med hunden och hästen på långa promenader. 

Kameran har varit med och här är några bilder från igår. (Om man får tråkigt så kan man alltid Geocatcha (stavning?) har inget själv, men kompisarna har så jag hjälper dem att hitta burkarna!) 






...Och så kom vi precis i rätt tid för att fota dimman som sakta rörde sig över den lilla sjön vid jaktstugan. Vi hade picnic där på berget innan vi fortsatte vår vandring i de täta skogarna. Solen gick ner bakom tallarna och mörkret kom sakta. Vi ökade takten efter pausen men plötsligt var det kolmörkt och vi är mitt ute i en skog som vi inte känner. Det knakade i buskarna och fåglar flög upp från träden. Var var vi, och hur hittar vi ut till vägen igen? 

Tack och lov för dagens telefoner, som man kan ha ficklampa på... :) Nästa gång packar jag med ficklampa, extra strumpor och vantar! 




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg