Äntligen Valack


Hejsan! Här ekar det tomt... Ville bara damma av hyllan och fylla på med några uppdateringar! Bl.a. om Pirayan, semester, kamera och sommaren! 

Vi börjar med Pirayan; hormonerna börjar försvinna ur kroppen, det är nu 6 veckor sen operationen och han visar betydligt mindre hingstbeteende! Flera andra saker har jag också märkt, han är inte lika stirrig och orolig i kroppen, han behöver inte ha koll på allt och alla och han är mycket mera harmonisk i hanteringen. Såklart har han bättre dagar och sämre dagar... Många dagar är han mera på 2 ben än 4 ben. Men vem har sagt att det är enkelt att ha en unghäst i sjukhage? ...och somliga dagar är han lugn som en filbunke! Idag fick han lite störra hage, ca.15 x 15 meter, så slipper han och röra sig lite mera, men får inte upp fart! Småningom ska han få större hage! 

___________________________

Tredje veckan på semestern nu, de 2 första har det varit så dåligt väder att man bara suttit inne... Dagarna har varvats med stallbesök, villaliv, ridturer, pyjamaspartyn och serie-tittande. I helgen fick jag den första sommarfeelisen, med färska jordgubbar, svala vindar och tidningar att läsa.

Nu åker jag iväg till Åland ett par dagar. Det blir den längsta resan denna sommar... Lite tråkigt eftersom vi varit ute i Europa 2 sommrar i rad och det har varit jättekul... Egentligen skulle jag till USA i år, men Pirayans operation kostade resan dit! Men ingen vits att deppa över det! Vi har nog kul på Åland också! :) Tar med syrrans kamera, så ska jag försöka få Åland på bild... Om jag ens kommer ihåg hur man fotograferar mera... Det är så sällan jag håller en kamera i handen nuförtiden... 

Kommentarer

  1. Tycker att du ska damma av din kamera också och bomba oss med bilder :) skönt att det verkar lösa sig med Pirayan :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg