Zoom objektiv


Gick igenom lite gamla bilder igen, och hittade några som jag redigerade om! Förrut hade jag alltid med kameran till stallet, varje dag och fotade hästarna när de lekte och busade eller sov i halmen. Nu sitter jag här och drömmer om ett nytt zoom objektiv, de senaste åren har jag bara fotat med ett "vanligt" objektiv, så jag slipper inte så nära som jag vill. Med ett objektiv som kan zooma så kan jag fokusera på en enskilld häst, och få bra springbilder. Som här ovan ser ni Mumrik. Andra hästar är bakom honom, men de syns inte på bilden, eftersom jag hade möjlighet att få in hela Mumrik i bilden. Här under ser ni Pirayan i sommar. Om jag skulle haft möjlighet att zooma in honom, så hade jag fått väldigt bra springbilder. Men nu är han bara som en liten prick i bilden! 


2 Andra bra springbilder av Minna och Ramses. Vinter 2010-2011


Kommentarer

Populära inlägg