Lillhingsten


Många av er ville läsa mera om Pirayan! So, here we go! 

I nuläget gör vi ingenting. Pirayan är ledig från all träning! Vi går bara in och ut från stallet, och det räcker för honom och för mig. Efter operationen så var det promenader i en och halv månad. De bestod mest av små stegringar, stora skutt och allt därimellan. Så jag var säker på att Pirayan skulle ha nog av mig efter dehär månaderna, men han är fortfarande lika positiv, kommer när jag visslar (om han vill komma in) Vi har en tyst överenskommelse han och jag. Jag visslar då jag kommer till hagen, han tittar alltid upp. Sen är det upp till honom om han vill in eller inte. Vill han inte in, så låter jag honom vara! Ni tycker kanske att det här är löjligt, men såhär gör jag! Han vet vad jag vill och jag vet vad han vill! :) 

Idag ville han in, så han fick stå inne medan vi hade KejJey och Meciliah i ridhuset. Sen gick vi ut tillbaka. Han har tappat alla muskler och all vikt i samband med operationen, så han ser bedrövlig ut! Kan inte ge honom protein eftersom han reagerar på dem. I höstas när jag började ge honom protein så fick han bulor, stora som ägghalvor på diverse ställen på bogen. Har en teori att eftersom det är så psykiskt jobbigt för honom med alla hormoner, så är han extra känslig för kraftfoder. Så jag tar jättegärna emot goda råd hur jag kan göda upp honom! 

Kommentarer

  1. Du har så bra kommunikation med din Piraya! :) Tycker inte att det är det minsta löjligt. Skulle gärna göra samma sak, men jag är nog inte tillräckligt intressant så länge det finns hösilage ;)
    Måste jobba på mitt ledarskap :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra att du tycker det Monika! :D Du och Ockra kqn nog också! :) Ni e jätteduktiga!

      Radera
  2. lilla gubben hoppas det fixar sig.. <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg