4 bilder redigerade av 690

Gick igenom en mapp, Häst-Februari 2012. Bilder av bebis-Pirayan, snö och ett par hästar som inte mera finns på stall NH. I mappen fanns 690 bilder, och bara 4 av dem var redigerade. Bara 4.... Nu är några flera redigerade, och jag tänkte visa dem till er! 

 Fiona och Tähti kikar fram bakom en sten. De var Davids hästar, men är nu vidare sålda. 

 Annelie, Hannes och Minna. Också Pirayans halvsyster. 2 år äldre än honom. Här var hon 4 år. Lika gammal som Pirayan är nu! Fin häst, med otrolig personlighet! Saknad och Såld! 

 Lekfulla unghästar, Pirayan och Cobrah som busar i snön... Saknar verkligen snö just nu! 

 En ung KeyJey och en ung Lady. KeyJey finns fortfarande kvar vid Stall NH, men Lady har flyttat. Bara några kilometer bort från stallet, så man träffar henne och ägaren ibland. Vilket är jättekul :)

 Sockan och Mumrik i vinterskrud. Sockan bor tillsammans med Lady... Och Mumrik har också flyttat lite längre bort. Han bor tillsammans med Bella (bilden nedan) i Forsby. 
 Bella, haflingersto som flyttat till Forsby

Trött liten Piraya, här bara 1,5 åt och Tähti i vintersolen!  


 Sockan och Mumrik pratas vid vid videbusken vid grinden i hagen! Det var alltid lika rofyllt och är alltid lika roligt att stå och titta på då hästarna disskuterar saker med varandra! ;)

 Nyfiken Piraya kollar läget. Precis, jag ligger i diket... varför har jag slutat med det på äldre dar? Förrut gick jag runt i hästhagen och hittade de bästa och konstigaste fotoställen. Som t.ex. i diket, bakom en sten eller i ett träd... 


Eller som här... Jag ligger i snön för att få det att se ut som om vi hade en massa snö. När vi bara hade 20cm snö. Men det ser ut som riktig vinter... Lady som söker gräs under snön och Tufva som undrar vad jag håller på med!

 Söt liten varelse, ett fjordsto som var vid Stallet ett tag. Kommer inte ihåg vad hon hette. Men hon var ung och väldigt söt! Blev senare såld! 


Och ett svartvitt avslut av Cobrah och Pirayan i stallet! Måste erkänna att jag saknar denhär vintern! Jag hade en kamera, jag fick bilder, vi hade snö och jag hade det ganska så bra! 

Men, man kan ju inte gå bakåt i tiden. Det är 2 år senare nu, år 2014. Och fastän Februari i år inte varit så hejjdundrande rolig, så kanske Mars blir roligare. Mera bilder, mera ridning och kanske t.o.m en... berättar inget ännu! För ingenting är bestämt! Man jag har en "good feeling" att dethär kommer att bli bra! Bara jag tar tag i det! 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg