mobil blogga - vad gör jag dessa dagar? ?

Hej på er! Uppdaterar med min telefon eftersom min dator för tillfället har bestämt för att uppdatera sig! Som ni märkt så är här ingen uppdatering alls. Tänkte berätta varför! Som ni säkert ni flesta vet, så har Pirayan äntligen fått sin operation. Och efter en sådann så ska ju hästen ha boxvila,  sjukhage, och bästa vård. Första veckan bodde jag nästan i stallet och hade hand om allt själv.  Denhär veckan har jag blivit tvungen att lägga över en del av ansvaret på stallskötaren. Men fortfarande tillbringas i stor del all ledig tid hoa hästarna! 

Fortfarande inget nytt på kamerafronten och mina egna funderingar och drömmar är lagda på hyllan för tillfället tills Pirayan är frisk! Ända kameran jag har är telefonen. Så jag tänkte visa er lite bilder från de senaste veckorna! 

 Pirayan håller mig upptagen. Flera timmars stall varje dag och det mesta av mina timmar på dagen går ut på att fundera hur han har det!!! Har smått börjat skritta honom, fast han tycker det är mycket roligare att sprätta runt! Jag är iallafall glad över att han har energi för det betyder att han inte har någon infektion eller att han har sjukt!  

 Trött tjej. Att ha sjuk häst vet alla hästägare att är jobbigt. Mår hästem dåligt kretsar allt kring den! Ikväll ska jag bort iallafall, som jag längtat! 

Äntligen har vi fått den efterlängtade snön. Fastän det är lite så är det bättre än ingen!  Strålande solsken dehär senaste dagarna har också varit väldigt fantastiskt!  Hej på dig vinter! 

Har tillbringat tid i stallet både med solnedgång och...
...Soluppgång

Firat nyår...

Och tänkt mycket och många gånger tillbaka till Zadira-tiden! Fastän det är mera än 3 år sen hon flyttade till Trapalanda så går det inte en ända vecka utan att jag relaterar stunder till henne. Ibland bara några små tankar, ibland några minuter!  Hon lärde mig så mycket om hästar och hur vi ska lyssna på allt hästarna har att säga oss! De är alldeles specialla våra hästar! De gör allt för oss om vi behandlar dem med respekt och förståelse! 

Jepp, de var lite om mitt liv just nu! Väldigt hästigt! Men det är så jag trivs!  Hoppas ni andra har det bra också!  Uppdarerar så fort jag får tid! Sköt om er! Kram! 

Kommentarer

Populära inlägg