Frågor och Svar

Snodde en lista av Ebba på SVT (mamma läser hennes blogg och jag stod och kikade över axeln på henne, så hon hade fyllt i en lista, jag tog bort några punkter som inte var nödvändiga i min lista eller frågor som jag inte hade svar på)
Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förrut? Jag tog bl.a. några lektioner i Akademisk Ridkonst med Pirayan. Och det är jag väldigt glad över. Det var mycket lärorikt och i år tänker jag fortsätta med det! 
Blev några av dina vänner föräldrar i år? Jo, Min bästa vän fick sitt första barn och min Syster fick våran Alvin. Jag är väldigt tacksam för att få lära känna båda barnen! 
Vilket datum från 2013 kommer du alltid att minnas? jag är väldigt dålig på datum, men jag kommer alltid att minnas att det var dethär året som Alvin föddes, som Pirayan fick sin operation och att det var ett väldigt omtumlande år!
Vilka länder besökte du? Bara Sverige och Österrike. Om jag skulle ha tid och råd skulle jag absolut resa mycket mera! Resefebern tar mig nu som då, men jag måste helt enkelt spara på alla pengar! 
Bästa fixar-projekt? fixar-projekt? men det roligaste jag gjorde och hade hand om var nog att odla morötter vid fammos villa. Det var väldigt rofyllt att sitta där mitt i natten och rensa ogräs. Och sen smaken och känslan att få sätta tänderna i egen ekologiskt odlade morötter. 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla fotograferingar som jag gjort och alla mina fina vänner. Och så Syrrans bröllop. Det var nog den mest glädjande dagen på hela året! 
Saknar du något från 2013 som du vill ha 2014? Sista halvåret har jag saknat en egen kamera. Vill ha en så jättegärna! Hela året har jag saknat ett zoom-objektiv. 
Vad önskar du att du gjort mer? Tillbringat tid att studera och vara med hästar, komma överfund med vad jag vill göra och varit mera glad och spontan... 
Vad önskar du att du gjort mindre? jag måste lära mig att oroa mig mindre, mycket extra energi går åt att sitta och älta saker fram och tillbaka, som ändå brukar ordna sig på bästa sätt. Det är så mycket man inte kan påverka och man måste lita på att allt ordnar sig till det bästa!
Favoritprogram på TV? Okej, hör och häpna! The Vampire Diaries och The Originals! Som är serier om vampyrer, häxor och varulvar! Sen finns hästserien Heartland som är jättebra! 
Bästa boken du läste i år? har läst väldigt lite... Kommer inte ihåg en ända hel bok som jag läst... tyvärr. Nästa år ska jag byta ut TV-serier mot böcker...
Största musikaliska upptäckten? One Republic - Au Revoir
Något du önskade dig och fick? Jepp, jag fick mitt efterlängtade stafli.
Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Jag jobbade och sen fick jag tårta här hemma! 
Finns det något som skulle ha gjort ditt år ännu bättre? jo, en lugn valack istället för en hingstig valack. Det skulle ha gjort hela året mycket mycket bättre! 
Vad fick dig att må bra? Min vänner, min familj och mina hästar. Ni vet alla vem ni är! 
Bästa nya människor du träffade? En servitör i Österrike. Det var den härligaste ungaste man jag någonsin träffat på!  
Mest stolt över? Mina bilder! 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? vara mera öppen för människor och olika häst"syner" Jag vill lära mig nya saker om hästar och hälsa!

Kommentarer

Populära inlägg