# Julshow, Bloggpaus och en fråga


Hej alla trogna läsare... Roligt att ni tittar in hit så ofta trots att det ekar väldigt tomt här. Mina dagar är och har varit väldigt sprängfyllda med saker att göra, saker att ordna, samtal att ringa, julen att planera, alla fester och för att inte glömma hästarna och jobbet. Så ingen tid att blogga finns just nu. Därför tänker jag göra en bloggpaus, för att inte behöva ha dåligt samvete för att jag inte hinner uppdatera. Jag vill ju så gärna, men tiden räcker inte till.

Så ända fram till nästa år, alltså 2014 så blir det ingen uppdatering. Sen tar vi nya tag, jag har en jättestor idé och jag tror det också är en bra idé. Jag måste bara ta reda på ett par saker först, så kanske det kan bli verklighet. Hoppas, hoppas, hoppas!

___________________________________

Fick en fråga av Anki, om hur man kan ta bättre hästbilder med en vanlig systemkamera. Tänkte ge dig och er andra några tips. 

- Jag har alltid på manuell fokus då jag fotograferar hästar. Då behöver jag inte oroa mig för att skärpan sitter fel.
- Alla hästar ser bra ut från en viss vinkel, det gäller bara att hitta den på sin häst. De flesta hästar har sin vackraste vinkel snett framifrån, men på lite olika "höjdnivåer" Några hästar blir bättre om man tar ur grodperspektiv och andra om man står lite på tårna för att få upp kameran. MEN det har också skillnad hur hästen har huvudet, ibland är det jätte högt upp och ibland lägre. Det gäller bara att pröva sig fram.
- Tänk på att ha en bra bakgrund.
- Att fota sin häst själv på ridplan eller ute i skogen utan medhjälpare kan vara lite krångligt. De vill för det mesta komma rakt i famnen på en. Iallafall mina hästar ;) Därför vid sådana situationer brukar jag alltid ha någon med som kan hjälpa till.
- Det finns flera tips under kategorin foto-tips

Hoppas jag kunde hjälpa er att ta bättre bilder av era fyrbenta vänner.! :)

___________________________________

Var på Kvarnbackens Julshow ikväll, fick se väldigt fina uppvisningar och träffa trevligt folk. Det är roligt när det ordnas sånahär tillställningar. Hade med kameran och fotade lite grand. De flesta bilder finns på Kvarnbackens facebooksida. Vill någon ha dem i större upplösning så mejla mig. Men det kan hända att ni inte får dem efter nyår. Nu ska jag försöka hitta min julefrid och umgås med mina hästar, familj, vänner, äta choklad, lyssna på julmusik, baka, handla julklappar och vara snäll så jag får mina paket.

Ni ska alla ha en riktig God Jul och ett Gott Nytt År! Ta hand om er själva och varandra och era fyrbenta djur! Glöm nu inte heller att sätta ut mat till fåglarna! ;) Så hörs vi igen nästa år!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg