Tips: Hur jag redigerar mina bilder


Tänkte svara på frågan; hur jag redigerar mina bilder?

Jag gör inga invecklade redigeringar. Det ända jag (kan) göra är att ändra färger, ljusa upp, förmörka, lägga till lite färg och enklare små saker kan jag ta bort. Genom att ändra färger och kontraster så kan man göra en bild mycket intressantare. Tänkte visa er några före och efter bilder. 


1. bilden är oredigerad
2.  andra bilden redigerad på pixlr.com, ändrat färger, kontrast, ljusat upp och skarpare filter.

Hästbilder redigerar jag oftast väldigt lite, bara ändrar lite färger om det behövs, lägger till ett skarpare filter och ibland redigerar bort något störande i bakgrunden. Ofta brukar jag försöka ställa in kameran och själv stå på ett sådant ställe så att bilden behöver så lite redigering som möjligt. 


Bild 3. oredigerad 
Bild 4. Redigerad på pixlr.com , ändrat färger och färgmättnad, ljusat upp och lagt till kontrast och skarpare filter. vad jag ännu skulle behöva göra, är att redigera bort staketet i bakgrunden, men det (kan/orkar) jag inte just nu. För jag vet att det inte blir bra! 


Bild 5. oredigerad
Bild 6. redigerat på pixlr.com ändrat färg, kontrast och lagt till skarpare filter


Bild 7. oredigerad
Bild 8. Redigerat, färgändring och kontrast

Hoppas ni tyckte detta var intressant och att ni fick lite tips, de behövs inte mycket redigering för att få bra bilder :) 

Kommentarer

Populära inlägg