Sommarkvällar i hästhagen

Jag sitter här, mitt i natten och funderar på hur man skall beskriva en kväll i hästarnas hage... Bara man tar sig tid att sätta sig ner, njuta, gå runt och hälsa på hästarna och tillåter sig att släppa allt annat runt omkring så kan man se och känna sånt man inte annars ser. Nu kanske några tycker att dethär låter väldigt konstigt... jag kan se somliga av er höja på ögonbrynen och småskratta åt mig. Men isåfall har ni aldrig upplevt en kväll som på dehär korten. Det är harmoniskt och lugnt och för en stund glömmer man allt. 

Nu menar jag inte att jag alltid sitter och tittar på hästarna. Alltför ofta händer det att jag har alltför bråttom i stallet. ut och in med hästarna, mata, kratsa och så träna lite. Men ibland tar jag mig tid att sitta ner i hagen och bara vara. 





Kommentarer

Populära inlägg