Onsdag

Ikväll försökte jag med en kraftigare redigering än vanligt för att göra bilden mera intressant. Lite glamourGlow och ett lager med retro-streck. Lite mera kontrast och så på med skärpa. Suddade ut lite av strecken på övredelen av bilden och på blommorna för att framhäva dem... När jag var färdig märkte jag strecken ser ut som hjulspår. Ganska passande! 

Resan till mot Helsingfors gick bra, eller rättare sagt Vanda. Alltid lika roligt att catcha-up med I-M. Köpte en ToppHälsa tidning och fick en ljudbok på köpet som vi lyssnade på under bilresan. 

Pållen har blivit sadlad med "vanlig" sadel ikväll. Snurrade runt lite med honom i skritt och trav. Inget problem. Han är ganska cool min häst, saker som jag tror att han ska reagera på så klarar han med 10 poäng och + i kanten. Och små saker, som t.ex. att stå stilla och lyfta hovarna är vääärldens jobbigaste saker för honom. Jag måste erkänna att han är en utmaning för mig, för med Zadira var det precis tvärtom...

Imorgon är det fullt program. Skall ställa klart allt inför helgen. Har ett kalas, med western-tema och ska på samma tillställning agera som fotograf. Spännande men roligt. Nu återstår bara att hitta den perfekta outfiten. Jag har en liten idé men jag hoppas jag hittar rätt kläder i stan imorgon. Som alltid är jag ute i sista stund. 

Hoppas ni har haft en lika bra dag som jag har haft. Gonatt! 

Kommentarer

Populära inlägg