Hästar, och lite tips

Stall NH, Narturligt Hästliv
20 Janauari 2013
Hästar: Tuffy, Riku, Tufva
Canon EOS 50D + Canon 24-70/2,8

Gokväll. Har ni haft en bra dag? Jag sov till klockan halv 11, och när man sover så länge så kan man nästan säga att hela dagen är förstörd... Har iallafall jobbat idag, så det är allt jag hunnit med. Pållen fick ha ledigt från mig!

Här ovanför får ni se en av mina favoritbilder från igår. Det är den första bilden av Tuffy. Att få en bra bild av Tuffy har varit en utmaning att fota för mig. Jag har länge försökt få en "bra vinkel" på henne, som gör henne lika fin som hon är i verkligheten. Och igår hittade jag äntligen den.

Ibland är det inte bara att ställa sig framför hästar och fotografera och få bra bilder. Man måste veta från vilka vinklar hästarna ser bra ut. Man måste kunna hitta deras bästa sidor. En häst som är väldigt fin verkligheten, KAN kanske vara svår till att få se bra ut på bild.

(kanske jag borde ta lektioner i modersmål och skrivning märker jag.) Hoppas ni förstod den sista meningen. Den blev lite råddig. ;)

Kommentarer

Populära inlägg