Tips

Nu tänkte jag visa er lite hur jag kan redigera mina bilder snabbt för att framhäva färgerna och för att få en bild att se intressant ut. Detta är bara helt vanlig grund-redigering, för det mesta ändrar jag även lite mera med färger och annat smått också. Men detta är ett enkelt tips för att framhäva en bild. Bilden här under är orginal-bilden. Alltså en oredigerad bild.


Tips 1.

 
Tips 2.

Resulatat:

 Orginal bild
 
 Resulatat av tips 1
 
 
Resultat av tips 2
 
När jag jämnför dehär 2 redigeringarna så skulle jag välja tips 2. Därför jag tycker att färgerna är mera jämnare där. Det är inte så stor kontrast. Jag tycker om att redigera bilderna i en mjuk stil.
 
Ni kan se att hundens färg är mera mörk på det första tipset och på det andra tipset så är det som om den mera "naturlig"

Kommentarer

Populära inlägg