Favorit stället






Stall NH, Naturligt Hästliv
December 2012
Bild 1 - de gamla bodarna utanför hagen
Bild 2 & 3 - Piccarderon
Bild 4 & 5 - Rund Corallen i Hagen
Bild 6 - Lady på kal-ytan i hagen
 
Hejsan! Vinter är riktigt vackert. Massor med vit, våt, kall snö och träden blir så härligt prydda av den.  Hästarna älskar att det är lite kallare och busar väldigt mycket i hagen. Tyvärr har jag inte lyckast få det på bild ännu i år. Men jag ska gå igenom bilderna från tidigare år och visa er mina favoriter ikväll.
 
Jag sitter ännu inne och är förkyld, så jag har en massa extra tid. Fick också en fråga som jag tänkte svara på ikväll. Lite tips och funderingar kring att fotografera hästar.
 
Dehär bilderna är från igår. Kunde inte hålla mig inne efter jobbet så jag gav mig iväg till stallet. Det var lite senare på dagen så jag fick använda ganska hög ISO för att få bilderna ljusa.
 
Nu -> dricka varmt och gå igenom bilderna.

Kommentarer

  1. vad har du för iso tal på dessa bilder ? =)altså då du fotar snö i sånt här ljus som t.ex nu va de ju ingen sol :) brukar du alls ändra på blixtkompensering och exponeringskompension ? =) eller picture control, gaffling, aktiv d-light ? :DD haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. På alla bilder är ISO 250 utom den sista som har ISO 800. Blixten använder jag väldigt sällan, använder bara grundinställningarna på manuellt läge. dvs ISO, bländare och exponeringstid. Allt det andra är jag på väg att lära mig lite mera om. Prövar mig fram varje gång jag fotar. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg