Förkärlek till vackra saker

 Är det någon annan än jag som har förkärlek till vackra saker? För någon vecka sen när jag var med mamma till Kokkola sprang vi in till Kodin Terra för att köpa min examensgåva (bara 2 år försenad) det var en stor vacker spegel med världens snyggaste kromelur-kant (bild senare någongång). Jag måste ju bara ta omvägen förbi hästsakerna och inser till min stora förtjusning att nästan alla hästsaker är på REA. Redan första gången jag var dit sneglade jag på den ursnygga westernsadeln och lovade min själv att om den någongång blir billigare så ska jag köpa den. Och gissa vad! Det var precis vad jag gjorde den dagen. Pirayans första sadel, en brun westernsadel som troligen inte passar när han är färdig vuxen... Men vet ni - isåfall är den så fin att den går att ha som prydnad!


 Lekte lite med shabraken förrän jag satte på sadeln. Pirayan bryr sig inte så märkvärdigt om nya saker, utan finner sig snällt med en matte som springer på runt från sida till sidan, som slänger och hänger shabraken runt huvud, mellan benen och lite var som helst. Över och under.

Också en bild på mästerverket. Nöjd matte och nöjd häst. Pirayan ser rätt stolt ut. Jag förstår honom. Det är inte varje häst som får sin första egna sadel vid1½ år.

Kommentarer

Populära inlägg